Monday, May 2, 2011

fast n furious 5



ngumbrennnggg...ngummbrenggg...keboushhhhhh(bunyi nos)..asal kete cantik sikit lalu jewhhh semua toleh...asal kete ade lampu kaler ntah pape ngan neon bersepah2...semua toleh..biase laaa..malam minggu...pulak dah ngah melepak kat stulang..mmg layan laaa tgok kete2 yg dah siap make-up abes2an bermaharaja lela kat situ...pas kete...moto pulak....ngumbrennnggg sane..ngumbrengg sini...xpadan dgn EX5..dah same naik ngan motobike dah bunyi nye....

sambil menyedut shisha perisa mango dan mencuci mata melihat telatah anak muda yg senantiasa menghidupkan malam minggu di bandaraya johor bahru nih...lepas tgok kete...tgok plak rama2 johor bahru berterbangan di kaki lima...ade yg elok...ade yg MASYARAKAT.....rupe menakutkan...sekali sekala aku gelengkan kepala melihat gerak geri anak2 muda memainkan pelbagai watak utk drama malam minggu kali ini...

macam biase...falsafah "lek lu...sap kok lu.."masih diterapkan pada sesi melepak kali ini...akibatnye plan nk balik pkol 11 berlarut sampai ke lewat mlm...itu perkara biase...bile melepak banyak isu2 di bincangkan...berkongsi pendapat...bentang idea utk menambahkan lagi softskill dalam pemikiran intelektual...

arang berganti arang...puntung berganti puntung...kepale pon dah xlarat nk bersembang...mata dah naik mngantok...kami akhiri sesi melepak kali ni dengan memanggil brader mat sentul utk kira bil...settle bayar...kami challo...

on the way balik...semua terkesima sebab dpt tgok 1 scene fast n furious depan mata...kete kenari terbalik hentam tiang letrik kat depan gereja johor jaya...disebabkn terlalu kaget dengan situasi itu...kami pon terlajak ke depan...atas idea sorang daripada mmbe aku...sanggup patah balik...so,ape lagi...pulas stereng...kat tengah2 jalan ktorang buat U-turn semata2 nk jadi si penyebok nk tgok insiden kejadian ngeri tersebut...

ktorang parking kete berdekatan dgn kete eksiden tu...mmg dasyat...tiang letrik tu sampai menyembah bumi...enjin kereta masih hidup...dalam kepale aku...dah terbayang henset iphone yg owner tu tertinggal dlm kete...ikutkan kepale gile aku...nak aje aku g kemas kete tu...buat nye jumpe blekberi ke ape ke...tidur lena aku malam nih....giler arhhhh...

tapi xsampai 3minit...lori bomba datang...bomba tu pon matikn enjin...n kemas kete tu...mase tu mmg dah ramai r jiran tetangga yg keluar jadi si penyebok gak same r mcm aku...berikut adalah dialog aku dgn saksi ditempat kejadian...

aku:huishhh terok sangat dah ni cik...sampai menyembah bumi dibuatnye tiang letrik tu..
pakcik mane ntah:tu r pasal nye...ni mesti kes laju punye...
aku:sape yg bawak kete tu...??
pakcik mane ntah:pompuan...cina muda...
(aku dah terbayang handbag)



1 comment:

  1. hahhaa..wey x best lah ending nye wt le dramatik skit

    ReplyDelete

koi