Sunday, February 20, 2011

legenda budak gajah

Assalamualaikum, ni ialah salah satunya novel keluaran gua yg gua rase bakal meletup di hati lu orang.. okelaa gua kasi briefing serba sedikit tentang novel ni.. novel ni ialah sebuah novel yg diadaptasi dari sebuah filem tamil yg bertajuk
"kabomm bomm kabomm bomm tum pomm pomm.."
atau lebih komersial dipanggil...
"LAGENDA BUDAK GAJAH"



Jilid satu
Gua seekor gajah..nama gua gajah..dan yang paling penting sekali gua lebih dikenali sebagai spesies.....gajah..so,tanpa memanjang lebarkan introduction gua..GUA SEEKOR GAJAH..
and nice to meet u..

Rumah gua terletak dekat je..kat kebun tebu Across The River..bukannye kebun tebu seberang sungai..xde pon sungai kat situ...memang nama kebun tu..kebun Across The River..gua pon xtawu kenape owner kebun tu bagi nama sebegitu rupa...gua redha sebab gua menumpang je..hehe

Masa gua kecik2 dulu, gua memang suka meng'explore kebun2 bersebelahan..contohnye kebun pak ali, kebun ramasamy dan kebun cik kiah..nak dijadikan cerite, masa tu maghrib..gua sibuk melantak tebu kat kebun si ramasamy ni..gua dah bajet time dah..ramasamy arini cuti..esok ade thaipusam..so,boleh laa gua lepak lame siket kat kebun die tu...mmg dah lame gua tunggu saat ni

sedang gua bermaharaja lela kat situ,tiba2 gua terpijak sesuatu...gua dapat rasakan ape yg gua pijak ni sesuatu yg bernilai..tiba2 jiwa raga gua rase mcm kembang xtentu pasal..gile kan..?? hahaha... pelan2 gua try ushar tgok ape bende kat tapak kaki gua nih ...gua tenung lama2... ouhhhhhh buku... gua ingatkan cek tendang ke, envelope duit gaji indon kebun tertinggal ke... so,gua pon buat xtawu je laaa..alahai buku kot...lu orang nak ke buku..?? xnak kan..?? same laa ngan gua

hmmmmmm..gua rase line dah xberape nak clear laaa.. ade baik nye gua balik dulu sebelum pape yg xbest jadi kat gua.. lu orang mesti nak gua hidup sampai abes novel ni kan..?? haha.. kalau lu orang nak novel ni abes awal bagitahu laa..gua stay je... haaa memandangkan ramai yg nak gua blah...so, gua rase gua balik dulu laa ke kebun tebu Across The River...bye2 ramasamy...

mase gua on the way nak balik tu... perut gua memulas.. gua makan ape tadi ekh..?? tebu je laa kot.. dah xpayah nak pikir2 lagi dah... cari toilet terdekat untuk gua melabuhkan sauh... ushar kiri, ushar kanan...tgok macam clear jewhh..gua redah laa semak2 tu... 5 minit sebelum gua nak berlayar tiba2 gua terpandang 1 bende best... xjadik laa gua nak layan semak2 nih... gua pon try laa 1 port baekk punyaa...
ini laahh port yg gua kata kan tadi...perghhh brader... sumpah feel xhengat..sampai xboleh nak bukak mate gua melayan sauh.. kecepusss demi kecepusss akhirnya gua rase gua dah sampai kedestinasi..gua pon flush laaa...ape lu orang igt gua ni reti buang xreti flush ke..?? wajah kite budaye kite taw...gua tekan button flush pkai belalai gua kot...power xpower laaa gua nih...time gua nak tekan flush tu..tiba2 1 kejutan elektrik dah attack gua punye belalai..direct naik kat gua punyer idong..pastu serang paru-paru gua..and then naik ke otak gua...

kalau nak diikutkan sakit nye..dah lame dah gua berguling menangis xstop2.. tapi memandangkan gua belum cebok lagi...gua static jelaa kat bangku toilet tu menahan panahan elektro yg mencucuk2 jasad gua time tu...
dalam kepedihan tu,tiba2 gua mendapat 1 mesej yg menyuruh gua bace sebuah buku di kebun ramasamy...tu pon kalau gua nak masa depan gua cerah...

settle je mesej tu...panahan elektro yg menyekse jasad gua tadi pon reda..gua risau nak cebok pkai air...takut nanti makin teruk kene elektrik...gua cebok pkai batu jelaaa...

settle semua kewajipan gua untuk mensucikan diri...gua teringat pulak pasal mesej yg gua terime tadi tu...hishhhh xnak laaa gua bace buku tu...kang kene elektrik lagi xpasal2 ye dakk..?? baik gua balik rumah lagi selamat...lagi best... boleh tengok mentor..

setapak gua melangkah kehadapan dengan keputusan gua tu...tiba2 gua diserang lagi dengan elektrik tadi...kali ni makin kuat...bergetar telinga gua dibuatnye...adoihhh sakit wooo... kali ni dah xde nye gua nak cover macho, gua melalak minta selamatkan diri..kot ye pon gua keluar rumah time maghrib.. jangan laa kacau gua macam ni sekali.. bagi muke siket laaa.. ZETTTTTTT..!!! sekali lagi gua kena elektrik...huishhhh..nak terbakar dah badan gua di buatnye...

Gua dah xde pilihan...nak xnak...gua terpakse balik ke kebun ramasamy untuk ambik balik buku yg gua jumpe tu... sampai je kat kebun tu...abes semua pelusuk gua selongkar..tapi xjumpe jugak buku tu... mak oihhh serabut weyhhh otak gua pikirkan masa depan gua yg buat masa ni gua nampak hanya lah seksaan elektrik semata2..

ZETTTTTT....!!! sekali lagi gua kena...melompat gua dibuatnye...bertuah betol laaa sape yg nak mendajal gua nih...kalau gua dapat..mmg lumat gua pijak...puas dah gua mencari tapi xjumpe2 jugak...hadoihhhhh...keadaan mmg dah kritikal gile nih...kalau gua xjumpe buku tu...mmg gua jadi mangse kerusi elektrik laaa jawapnye....time ni air mata keinsafan gua mengalir bak air di kali... kalau laa riwayat gua sampai disini... taburkan lah bunga diatas pusara... ecehhh gua boleh berangan pulak...

ZETTTTTTT....!!!!! urghhhhhhh... die datang lagi..kali ni gua dah mengelitat atas tanah...gua dah macam budak2 hostel kena histeria dah nih...tiba2 gua rase macam berat je kat kaki gua nih...macam rimas je gua rase...kalau kurap selalu nye xrase mcm nih...gua try ushar pakai belalai gua...teng terennnnngggggg....gua dah jumpe dah buku tu...melekat kat tapak kaki gua rupenye...buat penat jewhhh gua mencari..adoiyai...gua amek buku tu gua baca laaa muka surat yg pertama...begini rupenye...
Rupe2nye...kisah hidup gua nih dah tertulis dalam buku nih...so, gua diberi 1 peluang untuk membaiki hidup gua yg malang nih...kira mcm gua boleh ubah gua punye mase depan laaa cmni.. haha.. tibe2 gua rase penderitaan gua selama ni mcm berbaloi kerana gua dapat 1 balasan yg sangat2 setimpal...

kalau lu orang nak tawu kesinambungan kisah gua dan masa depan gua sebagai seekor gajah...tunggu episod akan datang...hehe

No comments:

Post a Comment

koi