Saturday, February 19, 2011

gua seekor beruang

Gua seekor beruang..spesies ape??spesies beruang itam..dalam dunia nih gua tau ade 2 spesies je..beruang putih,beruang itam..yg gua nih mmg KOMFEMMM spesies beruang itam...
nak dijadikan cerite,gua ni bujang lagi..umur pun baru2 mencecah alam kematangan..hidup gua mmg enjoy brader..mmg enjoy..mahu nye tidak...makan pakai minum gua parent gua support..gua igt nak g kerje tapi..parent gua nak support..so,gua layan jelaaa...

biaselaa tu bro..bila hidup gua dah free camni..gua xtahu dah nak buat aktiviti ape..igt nak main futsal..tapi xde kaki nak main ngan gua...last2 gua pikir punya pikir...gua dapat 1 idea baikkkk punya brader...kalau lu orang xpercaya...pergilaa mam..

ape aktiviti gua??mcm biase laa bro..anak2 bujang muda remaja mcm gua ni...kalau xlepak midvalley,gua lepak alamanda...tapi tu laa nak sampai ke sana dari umah gua..mmg berjam2 laa..gua tahan teksi,xde sorang pon berhenti...ape boleh buatkan...semangat assobiah antara pemandu teksi ni mmg kuat...

gua jalan sorang je pergi melepak mana2...rilex sudahh ye dak..??





penat bro jalan jauh kot...bile gua penat gua akan cari RnR terdekat untuk menyetel dan mensettle kan kepenatan gua ni...gua melencong jap masuk hutan cari air..haus kot...
jalan punye jalan...tiba2 kaki gua basah...gua toleh bawah...
HAAAAAA ade pon air...gua pon ape lagi...ko follow jelaaa flow air tu...
gua nak carik mana punca air tu...parent gua selalu pesan..nak minum..minum laa air dari punca air yg betul..jgn minum air yg orang tinggal ke air jumpe ke..air lebihan2 mamat indon kerja kontrak ke...yelaaa bukannye ape...takot2 tersilap minum..kena santau kunk...naye gua bro..

gua follow punye follow..last2 gua jumpe jugak mana pili air tu...HAAAA betol tak ape yg parent gua pesan??betol kan...nak minum jangan sebarang minum...kalaulaa gua belasah je air tadi tu..KOMMFEEMMMM gua dah jadi gile dah sekarang nih...so,macam biase laa gua ni mmg mengamalkan sikap cool n steady...dalam pale otak gua..gua nak try tanye owner air tadi dia ade air lebih tak..??gua xnak pepsi pon...air masak pon gua dah tersenyum...so,gua tunggu time yg terbaik untuk gua tanye owner tadi tu,...

siket berape punye lame laaa gua nak tunggu..tapi xde hal laaa..gua mmg dah biase buat keje nih


sedang gua menunggu owner tu...tiba2 gua dengar suare orang menjerit...gua tengok laa sape..rupe2nye member owner air nih...gua rase laaa kan...gua rase laaa..kalau salah tu,salah laaa..gua rase..mmbe die ni mesti temankan owner air ni masuk hutan...mmg jarang ade orang masuk hutan sorang...paling2 tidak pon mesti ade sorang due yg meneman...die terkejot tgok gua...menggagau brader budak tu lari...gua tgok gua pulak yg risau...yelaaa kat area2 tu dah laa dekat ngan sungai...mybe laaa..mmbe dia ni nak g mandi sungai..tu anggapan gua laaa..tapi disebabkan terserempak ngan gua...dua orang minah ni lari xjejak tanah bro...gua dah terpinga2...rase seram sejuk pon ade gak...ntah2 diorang nampak hantu kat belakang gua ke..xpon nak bertenggek kat tengkok gua ke...huishhhhh saje buat gua saspen..niat gua baik kot...



Gua ape lagi...gua follow laaa diorang lari...buatnye betol ade hantu kat belakang gua..naye gua bro..naye..gua follow punye follow...last2 gua jumpe 1 rumah..haaaaaa elok sangat ler tu...perut gua pon mcm dah mencemburui je nih...gua pon ketuk pintu...sekali gua ketuk,xde sape pon bukak...tadi mmg gua nampak budak2 ni masuk rumah nih...tapi xkan xnak bukak kot...xpe2..gua try lagi sekali ye...gua ketuk...xbukak jugak...gua pon curious laaa..pasal ape xbukak..xnak layan tetamu ke..gua rapatkan telinga gua kat pintu nak dengar ape yg ade kat dalam umah tu....lame gak laa gua cari channel nak dengar siaran dalam umah tu...last2 gua dapat detect ade perbualan orang...haaa elok ler tu...gua try dengar lg...tup tap tup tap...tibe2 pintu terbukak...dah laa time tu gua ngah try nak dengar perbualan diorang...terkejot gua...nasib baik gua cool...tadi gua dah ckp awal2..gua mmg cool...


"weyhhh beruang tu ade lagi laaaa"
"mane laaa aku tahu..aku ingatkan dah xde..senyap je tadi"
"abestu mcm mane nih"

budak2 ni boleh bantai berbual pulak depan gua...gua pon terpinga2 jelaaa...last2 gua story laa kat diorang gua ni haus...ade air tak..diorang ckp ade..diorang pon bagi gua segelas air..air limau ais...boleh laaa xde hal...gua xcerewet...dah settle gua teguk...gua cakap thank u..gua pon blah...minah ni punye cuak...menggigil2 salam ngan gua...gua baik kot...

"nanti raye datang laa rumah ye.."



p/s:hehehe..dah lame gua xkarang cerite2 mcm nih..sekian dari gua..nantikan kisah gua seekor gajah pulak..akan menyusul

No comments:

Post a Comment

koi