Wednesday, May 19, 2010

(HOT)15 senarai tempat2 termisteri di MALAYSIA

Salam Sejahtera pembuka bicara,
antara beberapa tempat paling misteri di Malaysia ialah

1.HIGHLAND TOWER,KUALA LUMPUR
HIGHLAND TOWER,suatu masa dahulu merupakan sebuah apartment mewah yg didiami oleh pelbagai lapisan masyarakat. 1 tragedi runtuhan telah meragut ratusan nyawa. Hanya segelintir saja mayat yg di jumpai. Selebihnya masih terkubur di sana.

2.BANGLO MONA FANDEY
Banglo yg pernah didiami oleh seorang artis terkenal tanah air yg merupakan dukun. Pernah terlibat dalam 1 kes pembunuhan yg menggemparkan 1 malaya.


3.KEMAYAN CITY,JOHOR BAHRU
Shopping complex yg terbengkalai sejak sekian lama. Dipercayai tempat kediaman pelbagai makhluk2 halus.


4.LEBUHRAYA KARAK
Pernah gempar dengan cerita kehadiran Volkswagon kuning tanpa pemandu yang sering menakutkn pengguna lebuhraya ini. Lebih2 lagi apabila di kawasan terowong ini. Seringkali mengakibatkan kemalangan yg meragut nyawa.

5.VILLA NABILA,JOHOR BAHRU
Pada suatu masa dahulu, Johor Bahru di gemparkan dengan 1 kes pembunuhan di sebuah villa. Sejak dari saat itu, banyak penemuan2 mistik telah terjadi di sekitar kawasan itu.

6.AMBER APARTMENT,GENTING HIGHLAND
Sebuah apartment usang yg sering kali meninggalkn mimpi ngeri buat pengunjung di sana. Di sebalik kemeriahan dan keceriaan kota keriangan tersebut, tersimpan beberapa kisah hitam mengenai tempat ini. Beberapa pengunjung pernah melihat kelibat manusia membunuh diri dari tingkap bangunan dan hilang apabila sampai ke tanah. Banyak lagi kisah seram mengenai tempat ini.



antara tempat2 lain ialah:
7.GEORGETOWN,PENANG
8.ST MICHAEL'S INSTITUTE,IPOH
9.MALAY COLLEGE KUALA KANGSAR,PERAK
10.VICTORIA'S INSTITUTION,KUALA LUMPUR
11.LOST WORLD OF TAMBUN,PERAK
12.POLIKLINIK CHERAS,KUALA LUMPUR
13.PERKUBURAN ISLAM KAJANG,SELANGOR
14.KELLIE'S CASTLE,PERAK
15.PENJARA PUDU,KUALA LUMPUR

21 comments:

  1. jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri...

    ReplyDelete
  2. georgetown, penang?
    apa yg misterinya?

    ReplyDelete
  3. eeee seram gila tgk banglo mona fendi tu.
    =___='

    ReplyDelete
  4. princeduyong:biarkn tidur anda diselubungi selimut..

    Hazzy Ishak:ade 1 simpang yg banyak owg ternampak pompuan dukung baby..tp sejarah georgetown pown dlu mmg dh abes hardcore dh..tempat penjajah r katekn..

    drunbella khoo:baru2 ni sy g kubur die..lg seram..wooo

    ReplyDelete
  5. seram siot..nak2 umah mona fandey tu..

    ReplyDelete
  6. ujung2 minggu klo free g r melawat umah tu..
    kemas2 ke..ape ke..
    kesian uma tu tebiar..

    ReplyDelete
  7. satu lagik ...war museum batu maung pulau pinang

    ReplyDelete
  8. ape yg misteri tentang malay college kuala kangsar?

    ReplyDelete
  9. Knytaan Tragedi Highland Tower tu x btul..
    Mn pla ragut ratusan nyawa, puluhan nyawa yg sbnrnya. Check la dgn org yg prnh btugas kt situ dlu ms kjdian blaku.

    ReplyDelete
  10. yang paling nak tau hal villa nabila tu

    ReplyDelete
  11. banglo villa nabila....pernah nk buat misi menjelajah kt dlm tu....tp kt gate pon dah disambut...."beliau" dah jmpt kt dpn....

    ReplyDelete
  12. perkuburan islam kajang tu yang mana ? jangan lah buat I serammmmm . Dah lah I duduk Kajang :/

    Aaa reply as private message dekat FB .

    Search Ry Azuin .

    Thanks~

    ReplyDelete
  13. villa nabila mmg seram geng.. smlm aku ngan kawan2 g.. kne kcau

    ReplyDelete
  14. lost world tambun..? ad pe kt sne..??

    ReplyDelete
  15. villa nabila jb ni kat area mane ek?

    ReplyDelete
  16. villa nabila tu area dpn lido.klo dr skudai,ada simpang 3...kiri ke istana(ada kebun bunga istana).trs ke arah bandar...villa ni blah kiri klo org x prasan mmg igt xde banglo tu

    ReplyDelete
  17. aik? no 9? apesal skola aku pon ade jgk..mak ngaih..

    ReplyDelete
  18. seyes la ape kaitan mckk kt sini? takat the green lady je seram mendenye..

    ReplyDelete
  19. lorr aku pnah p byk tpt kat atas nehh..1 pun xdak yg myeramkan cmna nehh...hurmmm..btul ka???' jgn biarkan hdup anda dselubungi spekulasi...kontroversi...dan..kemudian dmanipulasi...'

    ReplyDelete
  20. nak taw jgk 7-15 2 .
    apa kisahnya .

    ReplyDelete
  21. MCKK? ape yg misterinye?

    ReplyDelete

koi