Saturday, August 4, 2012

expectation sampai ke bulan

"honey,torres dah bagi makan ke belum..?"
"belum mama.."
"bagi dia makan sekarang..pastu letak kat luar..dah malam dah nih..karang dia berak tepi TV lagi.."

aku ada kucing..nama dia torres..tersangatlah manja..
tak silap aku..kucing tu adik aku yang kutip kucing sebab dia kelaparan dan tiba-tiba menjelma kat dapur sedang menguis-guis tudung saji untuk mengalas perut..bapak aku tak sampai hati, terus membenarkan adik aku bela walaupun sebelum ni ada sejarah hitam membela kucing buat keluarga aku..sejarah hitam kucing kena lenyek dek tayar kereta semasa abang aku sedang sedap mereverse keretanya..

pengaruh kota london di rumah aku memang terlalu kuat..hampir keseluruhan keluarga aku meminati chelsea..sehinggakan apa sahaja yang berlaku dirumah akan dikaitkan dengan kelab ternama kota london itu...seperti..

"honey..tolong belikan mama ajinamoto kat kedai pakcik terry tu..cepat sikit,kejap lagi uncle ramires nak datang beraya"
"kunci kereta mana..?"
"ada kat belakang gate stanford bridge.."

sampai macam tu sekali pengaruh kota london dalam rumah aku..mula-mula memanglah rasa janggal..tapi lama-lama aku semakin berjaya menyesuaikan diri dengan keadaan sebegitu..


sejarah aku mula meminati kelab ini ialah sejak dari bangku sekolah lagi..entah kenapa hampir keseluruhan rakan-rakanku di bandaraya johor bahru sama sepertiku..meminati kelab ternama dari kota london..kalau tak silap aku cerita ini bermula pada tahun 2003..

ada juga rakan-rakanku yang lain meminati kelab lain seperti man utd dan sebagainya..tapi yang uniknya..mereka semua tergolong dalam golongan macha dan semestinya bukan sebangsa denganku..atas dasar pemikiran kolot dan kebudak-budakan(ketika itu),,dapatlah aku membuat kesimpulan bahawa, peminat-peminat kelab lain adalah seperti itu..maaf jika terlalu racist..itu hanya aku yang dulu..aku yang sekarang lebih bersikap terbuka dan menyanjungi kelab-kelab lain..majulah sukan..


2012
melakar satu lagi sejarah buat kelab kota london itu apabila dinobatkan sebagai juara berkembar..yakni Piala FA dan juga Piala Liga Juara-Juara Eropah buat kesekian kalinya..

demam chelsea semakin menjadi-jadi..ramai gadis-gadis muka buku mengaku meminati kelab ini..mereka bersorak atas kejayaan cristiano ronaldo dan juga messi menjaringkan goal untuk chelsea..kelab yang dulu nya suram kini menjadi meriah..peminat datang berduyun-duyun..jersey di downtown semakin laris dijual saban hari..aku tersenyum..jujur dalam hatiku..aku suka perubahan ini..

kini...muka-muka baru semakin membanjiri stanford bridge..seperti Hazard,De Bruyne, Marin, Piazon, Lukaku dan banyak lagi..merekalah penyambung legasi kelab kota london itu..kami sebagai peminat hanya mampu mengharapkan yang terbaik dari anda semua..


kalau daripada gambarajah yang aku lampirkan ini..kita dapat lihat Rowan Atkinson ketika berada di tingkatan 4..


gambarajah diatas menunjukkan pengarang jantung hati intan payung kesuma kalbu..penerjun olimpik negara kita..


AKHIR KATA MAKA BERAKHIRLAH KATA

No comments:

Post a Comment

koi