Tuesday, April 19, 2011

the chronicle of putera lilin


9.00 a.m
bahang kepanasan sudah menular ke dalam bilik aku..sungguh merosakkan mood untuk tidur hingga ke tengah hari..terpaksa bangun dengan jiwa yang paisey semacam menanti sarapan pagi terhidang di dapur..alhamdulillah sandwich tuna dan jemput-jemput udang popai dah tersedia menanti untuk di"ngap" dengan lahapnya tanpa perlu menggosok gigi..

10.00 a.m
baring-baring kat sofa sambil melayan siaran2 di televisyen yang rata-rata nya bergenre kan kanak-kanak..aku tak paham betol laaa..ape diorang tak tawu ke bdk2 semua ade kat sekolah time tu..yg ade kat rumah hanyalah jejaka2 the chronicle of putera lilin macam aku ni je..next time,tolong laaa..pagi2 camni tolonglaa siarkan cerita yang ade kat panggung wayang oke..

12.00 p.m
baru teringat yang fon dah takde battery sejak semalam..naik atas cari charger..and charge fon sambil baring2 atas katil..urghhh cuaca masih panas..dan semakin panas..tiba-tiba aku rase macam nak mandi..

1.00 p.m
urghhh panas nye laaa hai johor sekarang nih...ape aku nak buat panas2 camni...hmmmm..akhirnye aku tertido sampai ke petang...sekian begitulah rutin aku menempuh bahangnya cuaca ketika ini...

ini lah die rupe nye matahari...macam oren mandarin pun ade gak...kalau laaa boleh adjust kepanasan nye..dah lame aku set bagi slow sikit..
hang gelak pasai apa???penampaq sekali baru taw..mentang2 duk kat united kingdom..tak panas mcm kat m'sia hang nak gelak2kan aku plak...

1 comment:

koi